فراخوان از اعضاء:

مرحله دوم) فراخوان از اعضاء:

پس از پایان مرحله سازماندهی اعضای فعال و انجام ریزش نیروی انسانی معمول فعالیت‌های داوطلبانه که عمدتاً به دلایلی نظیر شاغل بودن، تحصیلی و عدم تطبیق افراد با سیاست‌های خانه اتفاق می‌افتد، مقرر شد تا در روز جمعه 14/10/1386 همزمان با عید سعید مباهله و روز خانواده، فراخوانی از 300 عضو فعال در فراخوان‌های گذشته به عمل آید و نشست زمستانه اعضاء با حضور والدین ایشان شکل گیرد.

از اینرو در بازه زمانی کمتر از 3 روز تماس اولیه با اعضاء توسط مدیریت نیروی انسانی برقرار شد. در این تماس‌ها علاوه بر دعوت از اعضاء، اصلاحات مورد نیاز در لیست اعضاء نظیر تغییر آدرس، تلفن و.. صورت پذیرفت.

در این میان کارهای مربوط به تأمین محتوای برنامه، تهیه پکیج‌های محتوایی و پذیرایی و قسمت‌های دیگر برنامه توسط بخش‌های دیگر انجام می‌پذیرفت. در نتیجه مرحله دوم تماس‌ها جهت اطلاع از حضور حتمی اعضاء و تهیه لیست شرکت‌کنندگان از تاریخ 11 الی 12/10/1386 صورت پذیرفت.

در نتیجه نشست زمستانه شهریاران منطقه 11، علیرغم شرایط نامساعد جوی و مکان جغرافیایی محل برگزاری که در خیابان استاد نجت الهی قرار داشت، 75% از افراد مد نظر به همراه تعداد زیادی از اولیاء حضور داشتند.

نشست زمستانه در ساعت 30/16 روز جمعه با طنین روح‌افزای قرآن توسط جناب آقای قادری از حافظین و مدرسین جوان قرآن کریم ]عضو خانه شهریاران منطقه 11[ آغاز شد. در ابتدای این برنامه نماهنگی با موضوع «تاریخ منطقه 11» که توسط یکی از اعضاء آماده شده بود پخش گردید.

در ادامه برنامه «شیما سرایداری» سرپرست معاونت اجرایی خانه شهریاران جوان منطقه 11 در سخنانی به تشریح دلایل برگزاری نشست زمستانه، طرح سازماندهی و نحوه سازماندهی و فعالیت‌های اعضاء در آینده پرداخت.

پس از پخش نماهنگ دوم که مستندی از فعالیت‌های شهریاران جوان منطقه 11 در دوره گذشته بود؛ «محمد مهدی رضازاده» سرپرست جدید منطقه سخنان خود را آغاز نمود. وی در سخنان خود ضمن تشریح سیاست‌ها و فعالیت‌های خانه شهریاران جوان، دلایل و نحوه شکل‌گیری این مؤسسه، به بررسی فعالیت‌های منطقه در دوره گذشته و چشم‌انداز فعالیت‌های آینده پرداخت. وی ضمن انتقال رهنمودهای شهردار محترم منطقه، جناب آقای مهندس فاضل به اعضاء، تعامل مجموعه را با شهرداری منطقه مثبت ارزیابی کرد و از توجه ویژه شهردار محترم منطقه به این مجموعه و اعتقاد ایشان در بهره‌برداری از نیروهای جوان و وجود این تفکر در سطوح مختلف مدیران ایشان ابراز خرسندی و تشکر نمود.

 

رضازاده در ادامه ضمن تقدیر از رابط و اعضای شورای مرکزی منطقه در دور قبل ابراز امیدواری کرد تا در این دوره ضمن بهره‌مندی از چنین جوانان لایقی و با همکاری اعضاء و اولیای محترم ایشان بتوان فعالیت‌های مثبتی را در آینده برای آبادانی تهران به سرانجام رساند. ایشان همچنین ضمن ابلاغ سلام جناب آقای صالحی مدیر‌عامل محترم خانه به اعضاء و انتقال نظرات و سیاست‌های ایشان در خانه به اعضاء، از عنایت ویژه ایشان به منطقه و اهتمام وی در جهت رشد سریع و مثبت منطقه 11 سپاسگزاری نمود.

نشست زمستانه با دو برنامه دیگر پایان یافت. برنامه نخست مراسم تجلیل از 10 نفر از اعضای فعال منطقه در طول فعالیت خانه شهریاران جوان در منطقه 11 بود و حسن ختام برنامه‌های اجرای کنسرت موسیقی سنتی در مدح امیرالمؤنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) و گرفتن عکس یادگاری با حضور کلیه اعضاء بود.

 

مرحله سوم) تهیه گزارش آماری از وضعیت اعضاء:

پس از پایان نشست زمستانه اعضاء، به سرعت کار بررسی فرم‌ها و ورود اطلاعات به کاربرگ‌های شماره 2 و 3 و جمع‌بندی نهایی و سازماندهی اعضاء در غالب چارت منطقه صورت پذیرفت تا پس از پایان یافتن فصل امتحانات فعالیت‌ها به شکل سازمان یافته و منظم آغاز شود.

نتایج حاصله به شکل گزارش آمار و نمودارهای مقایسه‌ای به شرح زیر تقدیم می‌شود.

سازماندهی اعضای فعال:

سازماندهی نیروها:

 

با توجه به تجربیات گذشته و اطلاعات موجود از اعضاء مقرر شد فعالیت سازماندهی منطقه در 3 مرحله زیر انجام پذیرد و در این مدت مقرر شد تا جمع‌بندی نهایی وضعیت اعضاء از عضوگیری به صورت گسترده در سطح منطقه خودداری شود.

 

مرحله اول) سازماندهی اعضای فعال:

این مرحله به صورت برگزاری 3 جلسه مجزا با اعضای فعال منطقه بر حسب میزان و نوع فعالیت ایشان در 3 تاریخ مختلف انجام شد. در این جلسات سعی شد تا با ارتباط چهره به چهره میان مدیریت جدید منطقه و اعضاء ضمن بررسی فعالیت‌های گذشته، نقاط ضعف و قوت فعالیت‌ها و چشم‌اندازی که می‌توان برای آینده ترسیم نمود، سیاست‌ها و برنامه‌های جدید خانه برای اعضاء تبیین شود.

در هر نشست کاربرگ شماره یک ویژه طرح سازماندهی اعضاء شامل بخش‌های اطلاعات فردی، تحصیلی، مهارتی، شغلی، آموزشی، علایق جهت فعالیت، میزان ساعت اوقات فراغت و نحوه ارتباط با اعضاء، توسط هر یک از اعضاء تکمیل تا در جلسه کمیتة نیروی انسانی منطقه بررسی شود.

در نهایت پس از برگزاری 470 نفر ساعت جلسه سازماندهی و 10 جلسه کمیته نیروی انسانی، از میان اعضاء، افراد فعال شناسایی در قالب چارت منطقه سازماندهی شدند.

 

آغاز دور جدید فعالیت‌های منطقه:

 

همانگونه که قبلاً نیز اشاره شد، منطقه 11 از شرایط و ویژگی‌های خاص خود برخوردار است که نوع مطالبات و علایق جوان منطقه بالتبع آن متفاوت است. این تفاوت را به ویژه در ساختار فعالیت‌های جوانانه آن به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

 به همین دلیل و با توجه به توقف چند ماهه فعالیت‌های این منطقه، ساماندهی نیروها، نیازسنجی و امکان سنجی نیروهای موجود منطقه و در نهایت سازماندهی ایشان در 3 گروه فعالیت‌های «فرهنگی و هنری»، «شهری و سازندگی» و «ورزش و سلامت» در اولویت کاری قرار گرفت.

در این میان مشکلات متعددی از جمله عدم اطلاع کامل از وضعیت اعضاء و عدم وجود محلی جهت استقرار دفتر این منطقه وجود داشت که پیگیری تخصیص محلی جهت استقرار دفتر منطقه از شهرداری منطقه 11 در اولویت قرار گرفت. در دورة گذشته دفتر این منطقه به طور موقت در ساختمان خیابان لبافی قرار داشت ولیکن پس از مدتی دفتر این منطقه به ساختمان «خانه ایدز» واقع در حوالی راه‌آهن منتقل شد. متأسفانه این محل به دلیل موقعیت بدجغرافیایی و معظلات اجتماعی که در اطراف آن وجود داشت، مشکلات متعددی برای اعضای منطقه ایجاد نمود که به طور ناگهانی محل از سوی شهرداری منطقه در سال گذشته تخریب گردید.

خوشبختانه پس از برقراری اولین جلسه مشترک مابین سرپرست جدید منطقه و شهردار محترم منطقه 11، جناب آقای مهندس فاضل، دستور مساعد ایشان جهت اختصاص محلی مناسب به شهریاران جوان صادر شد که با عنایت ویژه ایشان و همکاری صمیمانه بخش‌های مختلف شهرداری منطقه به ویژه رئیس محترم دفتر شهردار جناب آقای مهندس شیربک و ریاست و کارشناسان اداره املاک منطقة 11 و پیگیری‌های مکرر خانه شهریاران منطقه 11، علیرغم کمبود شدید فضای اداری و مشکلات مختلف دیگر آپارتمان واقع در پلاک 771 خیابان جمهوری در دی‌ماه سال جاری تحویل این مرکز شد که در حال حاضر مراحل اداری تجهیز آن با عنایت ویژه شهردار محترم منطقه در حال انجام است.